מה חדש
פורום מוזיקה, הבית של המוזיקה - סקיצה

ברוכים הבאים לקהילה שלנו, רוצים להצטרף לשאר חברי הפורום? הירשמו עכשיו...

פייסבוק רומזת לגביית תשלום ממשתמשי האייפון שהתקינו iOS 14.5

  • Thread starter יאן לנגרמן
  • Start date
י

יאן לנגרמן

Guest
פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)


פייסבוק (Facebook) יוצאת לקרב חדש מול אפל (Apple) עם הצגת שתי התראות מערכת חדשות באפליקציות פייסבוק ואינסטרגם המותקנות על המכשירים של משתמשי גרסת iOS 14.5 של מערכת ההפעלה מבית אפל. ההתראה החדשה מבקשת מהמשתמשים לאפשר לאפליקציות לעקוב אחר הרגלי הגלישה של המשתמשים אחרי שהעדכון החדש מציג אפשרות לחסום זאת, כאשר ההתראה "מחביאה" בתוכה אזהרה בדמות סעיף "תעזרו לנו לשמור על פייסבוק חינמית", דבר הרומז על אפשרות על הפיכת הרשת החברתית לפתרון בתשלום.

נתחיל בדבר החשוב ביותר, המהלך החדש של פייסבוק מגיע בתור טקטיקת הפחדה שנועדה לגרום למשתמשים לאפשר את המשך מעקב האפליקציות אחר הרגלי השימוש שלהם לצורך הצגת פרסומות ממוקדות למשתמשים. זהו מנוע ההכנסה העיקרי של החברה והוא עשוי להיפגע מהשינוי החדש ב-iOS 14.5. עם זאת, הסיכוי שהחברה תחליט להפוך את פייסבוק ואינסטגרם לשירותים בתשלום עבור משתמשי iOS שואף לאפס. >> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי
ממה חוששים בפייסבוק


על מנת להבין את ה"סכסוך" החדש בין פייסבוק לאפל, צריך לדבר על פיצ'ר הפרטיות החדש אותו אפל הציגה עם מערכת ההפעלה iOS 14.5, פיצ'ר "שקיפות מעקב אפליקציות" או ATT (ר"ת App Tracking Transparency). מדובר במנגנון חדש המתריע בפני משתמשי אפל כי אפליקציה מסויימת מעוניינת לעקוב אחר הפעילות שלהם, עם אפשרות לאשר או לבטל את המעקב.

סביר להניח שמעט מאוד משתמשים ירצו לאשר לאפליקציות לעקוב אחר הרגלי השימוש שלהם ברשתות החברתיות של פייסבוק או בכל אפליקציה אחרת, וביטול אפשרות המעקב מצד אחד תשפר את הפרטיות שלהם, אך מן הצד השני יציב איום ממשי על אפשרויות קידומים מבוססי פרסומות, כשעבור פייסבוק יהיה מדובר במכה כואבת במיוחד, שכן תחום הפרסום אחראי לכ~97% מהכנסות החברה העומדות על כ-26.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021.

כיום משתמשת פייסבוק במידע הנאסף על משתמשיה מהרשתות החברתיות שברשותה על מנת ליצור כלים מדויקים למדי שיכוונו את שטחי הפרסום שהיא מציעה בדיוק רב למשתמשים שצופים בפרסומות. הדיוק הזה, שמבוסס על מידע אמיתי שנאסף על המשתמשים, מאפשר למפרסמים לכוון בדיוק לקהל הלקוחות אותו הם מנסים למצוא ועל כן הם בוחרים לפרסם בפייסבוק במקום במקומות אחרים שאינם מציעים את האפשרות הזו. חסימת האפשרות לאיסוף המידע אודות משתמשי האייפון עשויה להוביל לירידה בהתאמת הפרסומות למשתמשים.


התראת המערכת החדשה של פייסבוק ואינסטגרם למשתמשי iOS 14.5 (מקור פייסבוק)


נחזור ונדגיש, הסיכוי כי פייסבוק "תממש" את האיום המרומז שלה על הפיכתן של פייסבוק ואינסטגרם לפתרונות בתשלום עבור משתמשי האייפון נמוך מאוד עד כדי אפסי. עם זאת, אין ספק כי החברה תמשיך להילחם כנגד פיצ'ר ה-ATT החדש של אפל, הפוגע ביכולת של החברה להציג פרסומות ממוקדות למשתמשים, מנגנון ההכנסה העיקרי של החברה.

להמשך הכתבה...
 
Top