מה חדש
פורום מוזיקה | סקיצה - הבית של המוזיקה

ברוכים הבאים לקהילה שלנו, רוצים להצטרף לשאר חברי הפורום? הירשמו עכשיו...

תודה להודו, סין ולפוקו: שיאומי עוקפת את אפל בכמות משלוחי הטלפונים

  • Thread starter רונן מנדזיצקי
  • Start date
ר

רונן מנדזיצקי

Guest
מוקדם יותר החודש יצאו חברת המחקר Canalys ויצרנית הטלפונים שיאומי בהצהרה לפיה האחרונה עקפה את אפל בכל הנוגע לנתח הכמותי בשוק הטלפונים ברבעון השני. הנתונים התמקדו בנתח השוק ולא הזכירו כמה מכשירים שלחו החברות בפועל במהלך הרבעון, והגיעו עוד טרם פרסמו אפל, סמסונג, שיאומי וחברות נוספות את הדוחות הכספיים שלהן, שהיו עשויים לשפוך עוד קצת אור על הנושא.

עכשיו, משפרסמו אפל וסמסונג את הדוחות הכספיים לרבעון השני של השנה, התמונה מתבהרת, והנתונים הנוגעים לכמות משלוחי הטלפונים לרבעון השני של השנה פורסמו גם על ידי חברות מחקר נוספות, כולן מעידות – שיאומי עקפה את אפל ותפסה את המקום השני ברשימת החברות ששלחו את הכמות הגדולה ביותר של הסמארטפונים בין אפריל ליוני 2021, אבל יש גם נתון לא פחות מפתיע ומאוד מעניין על מי שממשיכה להציג את קצב הצמיחה המהיר ביותר בכמות המשלוחים – רילמי.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

שיאומי עם זינוק של (עד) 80%


טרם ניגש לנתונים שפרסמו חברות המחקר יש להדגיש פעם נוספת – נתונים אלו נוגעים לכמות המשלוחים של הטלפונים בעולם, לא למכירות בפועל. כלומר, אנו מסתכלים על מכשירים שהוזמנו על ידי חנויות, רשתות סלולר וכדומה בעולם, אך לא יודעים באופן חד משמעי כמה מאלו אכן נמכרו לצרכנים. הנתונים הללו מעידים על מגמות ועוזרים להבין את קצב ההתקדמות של החברות השונות בשוק.

המידע של Canalys, שפורסם כעת במלואו, יחד עם זה שפורסם על ידי IDC ו-Omedia, לא מותיר הרבה מקום לספק. שיאומי הציגה גידול משמעותי יותר במשלוחי הטלפונים בהשוואה ל-5 החברות העומדות בראש הרשימות במהלך הרבעון השני של 2021, כשב-Canalys ו-IDC מציינים צמיחה הגבוהה מ-80% משנה לשנה, בעוד שב-Omedia מסתפקים בעליה של כ-72%. על נתח השוק של שיאומי ברבעון השני מסכימות שלוש חברות המסחר, וזה עומד על כ-17%, נמוך מרמה של כ-18-19% שמציגה סמסונג, אך גבוה מאפל (14%).

להלן נתוני המשלוחים המלאים כפי שפורסמו על ידי 3 חברות המחקר (בסוגריים – קצב צמיחה שנתי):

כמות משלוחים \ רבעון שני 2021IDCCanalysOmedia
סמסונג59 מיליון (9.3%+)58 מיליון (8%+)57.3 מיליון (5.6%+)
שיאומי53.1 מיליון (86.6%+)52.8 מיליון (83%+)49.9 מיליון (72.9%+)
אפל44.2 מיליון (17.8%+)45.7 מיליון (1%+)42.9 מיליון (7.5%+)
Oppo32.8 מיליון (37%+)32.6 מיליון (26%+)32.5 מיליון (44.7%+)
Vivo31.6 מיליון (33.7%+)31.2 מיליון (27%+)31.6 מיליון (33.5%+)

אפל, סמסונג ויתר החברות אינן מפרסמות נתוני מכירות כמותיים של סמארטפונים בפועל, ובעוד שבדוחות האחרונים של סמסונג הוזכרה צמיחה שנתית של 9% במכירות (בכסף, לא בכמות) הדומה למה שאנו רואים גם בהערכות של חברות המחקר הנוגעות לכמות המשלוחים הכמותית, עבור אפל מדובר בתמונה שונה לחלוטין, שכן זו דיווחה על צמיחה בגובה 50% במכירות (בכסף) של סמארטפונים במהלך הרבעון השני של השנה.

הצמיחה הגבוהה ביותר: הודו, סין ומותג פוקו


מה שאיפשר לשיאומי להגיע למקום השני ברשימות משלוחי הטלפונים של חברות המחקר הייתה צמיחה מרשימה במיוחד בשווקי סין והודו. על פי הפרסום האחרון של IDC, רשמה שיאומי את קצב הצמיחה המהיר ביותר (47%+) בסין במהלך הרבעון השני של השנה, זאת למרות שהיא דורגה “רק” במקום השלישי בכמות המשלוחים במדינה, אחרי Vivo ו-Oppo.

הנתונים מסין מעידים על כמות משלוחים של 13.4 מיליון יחידות ברבעון, כ-25% מסך המשלוחים של החברה בעולם, כאשר גם במקרה של סין עוקפת החברה את אפל, המדורגת במקום הרביעי במדינה עם משלוח של 8.6 מיליון יחידות ‘בלבד’.

כמות משלוחי סמארטפונים בסין, רבעון 2/2021
כמות משלוחי סמארטפונים בסין, רבעון 2/2021 (מקור: IDC)

הודו היא מדינה נוספת בה שיאומי הציגה נתונים טובים. היא המשיכה לעמוד בראש השוק עם נתח העולה מעל 28%, כשהבאה בתור אחריה (סמסונג) אוחזת ב-17.7% בלבד. בעוד נתח השוק של החברה נותר כמעט זהה לנתון שהוצג ברבעון המקביל אשתקד, העליה החדה של משלוחי הטלפונים בשוק ההודי (82%+) במהלך הרבעון השני של השנה מעידה על הצמיחה של החברה בכמות המשלוחים משנה לשנה.

בחברת המחקר Counterpoint מציינים כי 33 מיליון יחידות סמארטפונים נשלחו בהודו במהלך הרבעון השני של השנה, נתון המשקף לשיאומי, האוחזת ב-28.4% מהשוק לפי חברת המחקר, כמות משלוחים של כ-9.4 מיליון, כאשר שנה קודם לכן שלחה כמות של כ-5.2 מיליון מכשירים.

גורם משמעותי עבור הצמיחה של שיאומי בהודו היה מותג פוקו (Poco), במקור מותג המיועד לשוק ההודי, ובפועל מותג שזכה להצלחה גם מחוצה לה, כולל בשוק הישראלי. על פי Counterpoint, רשם מותג פוקו צמיחה של 480% משנה לשנה בהודו, יותר מכל מותג אחר במהלך הרבעון השני של השנה.

נתח שוק סמארטפונים בהודו, רבעון 2/2021
נתח שוק סמארטפונים בהודו, רבעון 2/2021 (מקור: Counterpoint)
רילמי מזנקת


בעוד שהמכשירים של שיאומי ממשיכים להציף את השווקים ברחבי העולם, חברה נוספת מציגה צמיחה מרשימה אף יותר. הנתונים הנוגעים לרילמי (Realme) בתמונה העולמית מעטים יחסית, כשבחברת המחקר Omedia מייחסים לה נתח שוק עולמי של 4% (בדומה למוטורולה), עם כמות משלוחים של 11.4 מיליון ברבעון השני, וצמיחה שנתית של 174.5%. ב-IDC מוסיפים לכך ומציינים כי רילמי רשמה צמיחה שנתית של 149%, כשיותר מ-75% ממשלוחי הסמארטפונים שלה היו מחוץ למולדתה בסין.

עדות נוספת על הצמיחה המרשימה של רילמי מגיעה מהודו, כאשר על פי נתוני Canalys רשמה שם החברה צמיחה של 181%, הציגה כמות משלוחים של 4.9 מיליון יחידות, ודורגה במקום הרביעי בכמות המשלוחים במדינה עם נתח שוק של 15%, תוך שהיא עוקפת את Oppo, חברה נוספת הנמצאת במשפחת BBK. ב-Counterpoint מוסיפים לכך ומציינים כי החברה הציגה צמיחה שנתית של 140% במשלוחי הטלפונים ברבעון השני של השנה, וגם במקרה זה מזכירים כי היא מדורגת כעת במקום הרביעי במדינה.

שלט רילמי
צילום: רונן מנדזיצקי

שוק הסמארטפונים הולך ומשתנה, ואם פעם עמדו בראש רשימות המשלוחים סמסונג ואפל, כעת מתערערת השליטה שלהן בחסות החברות הסיניות. שיאומי, כמו גם חברות נוספות מסין הנמצאות תחת תאגיד BBK הכולל את Vivo, Oppo, OnePlus ו-Realme, ממשיכות להשיק סמארטפונים בקטגוריות רבות ובמחירים נמוכים בהשוואה למתחרות, מה שתורם להן בעליה בכמות הסמארטפונים שמציפים את השוק מצד אחד, אך לא מאפשרת להן להגיע לרמות ההכנסות והרווחיות שמציגות אפל וסמסונג מן הצד השני.

The post תודה להודו, סין ולפוקו: שיאומי עוקפת את אפל בכמות משלוחי הטלפונים first appeared on מגזין טכנולוגיה ובידור - Gadgety.

להמשך הכתבה...
 
Top